ASSETTO CORSA

Assetto Corsa - verze pro PS4: první dojmy a recenze

Přepis recenzí zkušených  simracerů:

názor 1:

Vydaní předcházela masivní mediální masáž jak půjde v tomto typu her (auta) o revoluci atd. atd. Všude čtu recenze, jak je to nejlepší simulátor co kdy na konzole vyšel. Tyhle recenze píší často ale lidé co mají hru týden před vydáním v redakci, dají tomu 5 možná 10 hodin hraní, kdy v rychlosti sjedou vozy a tratě. Jejich měřítko jsou hry ala NFS, a obtížnost simulátoru měří dle toho kolik dokáží projet zatáček bez hodin. Jejich recenze je na jednu A4 proloženou hromadou obrázků aby to nastavily, a často jde jen o překlad či úpravu recenze PC verze, která je úplně ale úplně o něčem jiném.

Teď ta druhá stránka věci - fóra plněná poznatky, abych byl konkrétní tak nadávkami a stížnostmi samotných hráčů, kteří tomu obětují 5-10 hodin denně, prolezou každý kout hry a v kariéře se dostali dál než za první Event.

Myslím, že všichni tu čekali pořádnou hru, a dopadlo to přesně naopak. Krom jízdního modelu, který je opravdu nejlepší pro konzole, ale já osobně si myslím cca jen o 10/15% lepší než je v PCARS jde o průměrný SHIT, který je plný chyb, bugů a nedodělků.

Obtížnost - v této hře je prostě stupidní víc než kde jinde. Závod, kde je k dispozici stejný vůz jako mají soupeři jde jak už někdo napsal vyhrát často i na nejtěžší tedy ALIEN obtížnost, a pak tu jsou závody jako ten s BMW M3 E30, kdy proti vám nasadí o několik tříd lepší vůz BMW M3 E92, BMW M1 atd. a i na nejlehčí obtížnost jste prakticky v prdeli, jen do doby než zjistíte, že stačí závod párkrát zkusit/restartovat než se zázrakem stane, že ostatní AI před vámi najedou místo do posledního kola do boxu. No celý smysl obtížnosti tak vezme za své a je v prdeli.

AI (umělá inteligence) - opět to samé. V PCARS i v Gran Turismu když na rovince pustím plyn se mě oponent snaží objet a má natolik potřebné virtuální IQ že se mu to 9/10 povede. Zde v Assetto Corsa vás nemilosrdně nabere zezadu. Jinak řečeno jsem vypozoroval, že AI funguje pouze v poměru AI vs AI ale jak je tu poměr AI vs JÁ/HRÁČ tak pro něj na trati prostě neexistuji.

Kolizní model - v Gran Turismu jsme byli zvyklí, že byl defakto nulový, sem tam nějaký škrábanec na autě, blikající kolečko indikující poškozená zavěšení a vůz někam táhnul atd. atd. Pak tu je Project CARS, kde jak je mi známo spousty lidí nadává především na kontakty, kdy se vůz přilepí k jinému ale jinak je opravdu povedený. Od defektů, přes upadlé části kapotáže až po mechanické poškození, které vás na dobro vyřadí ze závodu. A teď slavné Assetto Corsa, model poškození ala Gran Turismo, kdy krom indikace na minimapce vozu vám to kolo pro jistou opravdu ohnou do 90° úhlu a motor jde opravdu odrovnat několika způsoby. To je ale celý model poškození, který nám tenhle simulátor nabídne. Je vlastně stejný jako v GT, obohacen o vyhoření motoru.

Grafika - je to jedna z položek, kterou já zrovna nějak neřeším a není pro mě v takové hře prioritou. Ovšem !!! Neznamená to, že hra na Playstation 4 bude vypadat jako hra na Playstation 3 z doby jeho vydání. Okolí se neustále dočítá, když v zatáčce jeden chumel aut často padá FPS k hodnotě chůze želvy atd atd. Tohle je nepřípustné.

Jak je s prominutím možné, že hra, kde sice je obsah na hodnotě prázdné záchodové mísy, ale přesto tam něco je, má po instalaci 15.36GB ??? Proč o tom mluvím? To je totiž základ celého problému. Vývojáři tvrdí, že hru maximálně osekaly ale zachovali plynulý chod (60FPS) a maximální úroveň simulace. No nevím, pro srovnání Battlefield 1 Open BETA má jednu mapu, nulové možnosti, žádná simulace letu kulky, běhu vojáka atd.(nic se tam hlavně neseká !! a nedočítá) a má 7.64GB, GTA V má 60GB, Project Cars má 27GB (+ nějaké dlc).

No a teď vrchol celého příběhu. Když vyšel Project CARS, hrál to každý petrolhead několik týdnů i přes problémy s volantem nebo v online a to celé dny, veškerý volný čas. Troufám si i říci, že ten WHAU efekt byl mnohonásobně větší. Teď uběhl týden od vydání Assetto Corsa, v pátek kdy to vyšlo a spojený víkend to hrál prakticky každý, teď to vidím občas u někoho na hodinku dvě, konec a zapne raději něco jiného. Dokonce někteří dávají přednost F1 2016 nebo Project CARS. Takže si tak říkám, je Asseto prostě jen na většinu lidí těžké (obtížností ), nebo opravdu o tolik víc simulátor a mají s tím lidé problémy udržet auto na trati, nebo prostě jen ta hra nikoho nenadchla.

Řízení auta není věda, je to jednoduché a přirozené. Závodní jezdci nejsou jiní než mi, nejsou to atomoví vědci. Je to o kontaktech a o prachách. Když je člověk má, může jezdit WEC za Audi, DTM za Mercedes nebo Nordschleife s BMW a Hello Titty Racing !!! Tak proč je tu hra co to dělá výrazně těžší než to v reálu je ??? :D :D :D

Snad jsem nikoho nepohoršil,ale asi tak nějak vidím Assetto Corsa pro PS4 (to píšu záměrně, na PC to je o dost jiné)

________________________________________________________________________________________

názor 2:

Hraji Asseto obden a vydržím maximálně hoďku. Po každém zapnutí a první půlhodině, kdy jsem nadšený z intuitivního ovládání a dokonce i volant G29 vydává nějakou příjemnou odezvu od povrchu vozovky ( tedy krom vrnění a silné vibrace přejezdem  krajnic, kterou umí i PCars ) najednou nadšení opadne a zjišťujete, že je hraní prázdné a nudné. Kariéra ve hře  je napsaná sice tematicky a dalo by se posoudit i reálně, ovšem rozložení obtížnosti v ní napsal pomatenec a celý systém obtížnosti hru sráží do té největší arkádové žumpy. Ne proto, že bych byl frustrován přílišnou obtížností (jak by Vám to nandal kdejaký ,,supersimulátorový fanoušek Asseta) , ale třeba jen proto, že postavit E30 proti E90 na start a "snaž se vyhrát" je v reálu asi možné jen tak, že Vám E90 zajede před cílem do boxu, je naprostá utopie. Jenže moment - ono se to ve hře skutečně stane! Tak proč tam vlastně nějaká obtížnost je. A takových stupidit je tam více. Nu což, lovci trofejí budou mít Vánoce . Jen si říkám, proč bych takovou zhovadilost vůbec jezdil.

AI to je teda věc. Zkuste u téhle ,,brutálnísimulace" naprat v Imole v první zatáčce nějakého soupeře z boku. Oba jdete 15 metrů kačerem. Ovšem AI je do 2 sec. zpět v chumlu projíždějících soupeřů a Vám to trvá z kačírku dobrých 15sec. Hmm: simulátor AI. Jediné co se zatím dá ve hře jezdit a na chvilku se tím pobavit jsou ty samostatné eventy typu Timetrialu, ovšem chybí online tabulky a všechno je to pak jen samotné pachtění se po trati. To ani nepíšu o supermoderním ukončování závodů, který se opravdu a doslova ,, s ničím nesere " :-) a Vaše propocené tričko zůstane po závodě jen propoceným tričkem bez jakékoliv emoční pohnutky proč vlastně jsem to triko propotil. Prázdnota a menu. :-). O startech ani psát nechci, stačí jen napsat 1...2...3...START. Jestli se Vám ho podaří ulejt - jste borci :-). Ne, opravdu Kunosu se podařilo vytvořit nejlepší jízdu na konzoli, ale že jedete po hovně zjistíte, až když si to hovno koupíte. A abyste moc nepáchli, vydrží takové hraní maximálně na hoďku obden.

__________________________________________________________________________________________

názor 3:

Těšil jsem se na to přes rok. Koupil. Odjel pár závodů a odložil.
Nejvíce vyhozené prachy na PS4 co ho mám.
Jestli to nedodělají tak to jde do kytek...

Formula One Statistics Plugin developed by Ian Haycox