Assetto Corsa, téma posledních týdnů.
Mediální masáž jak půjde o revoluci v tomto typu her (auta) atd. atd. Všude čtu recenze, jak je to nejlepší simulátor co kdy na konzole vyšel. Tyhle recenze píší často ale lidé co mají hru týden před vydáním v redakci, dají tomu 5 možná 10 hodin hraní, kdy v rychlosti sjedou vozy a tratě. Jejich měřítko jsou hry ala NFS, a obtížnost simulátoru měří dle toho kolik dokáží projet zatáček bez hodin. Jejich recenze je na jednu A4 proloženou hromadou obrázku aby to nastavily, a často jde jen o překlad či úpravu recenze PC verze, která je úplně ale úplně o něčem jiném.
Teď ta druhá stránka věci - fóra plněná poznatky, abych byl konkrétní tak nadávkami a stížnostmi, samotných hráčů co tomu obětují 5-10 hodin denně, prolezou každý kout hry a v kariéře se dostali dál než za první Event.
Myslím, že všichni tu čekali pořádnou hru, a dopadlo to přesně naopak. Krom jízdního modelu, který je opravdu nejlepší pro konzole, ale já osobně si myslím cca jen o 10/15% lepší než je v PCARS jde o průměrný SHIT, který je plný chyb, bugů a nedodělků.
Obtížnost - v této hře je prostě stupidní víc než kde jinde. Závod, kde je k dispozici stejný vůz jako mají soupeři jde jak už někdo napsal vyhrát často i na nejtěžší tedy ALIEN obtížnost, a pak tu jsou závody jako ten s BMW M3 E30, kdy proti vám nasadí o několik tříd lepší vůz BMW M3 E92, BMW M1 atd. a i na nejlehčí obtížnost jste prakticky v prdeli, jen do doby než zjistíte, že stačí závod párkrát zkusit/restartovat než se zázrakem stane, že ostatní AI před vámi najedou místo do posledního kola do boxu. No celý smysl obtížnosti tak vezme za své a je v prdeli.
AI - opět to samé. V PCARS i v Gran Turismu když na rovince pustím plyn se mě oponent snaží objet a má natolik potřebné virtuální IQ že se mu to 9/10 povede. Zde v Assetto Corsa vás nemilosrdně nabere zezadu. Jinak řečeno jsem vypozoroval, že AI funguje pouze v poměru AI vs AI ale jak je tu poměr AI vs JÁ/HRÁČ tak pro něj na trati prostě neexistuji.
Kolizní model - v Gran Turismu jsme byli zvyklí, že byl defakto nulový, sem tam nějaký škrábanec na autě, blikající kolečko indikující poškozená zavěšení a vůz někam táhnul atd. atd. Pak tu je Project CARS, kde jak je mi známo spousty lidí nadává především na kontakty, kdy se vůz přilepí k jinému ale jinak je opravdu povedený. Od defektů, přes upadlé části kapotáže až po mechanické poškození, které vás na dobro vyřadí ze závodu. A teď slavné Assetto Corsa, model poškození ala Gran Turismo, kdy krom indikace na minimapce vozu vám to kolo pro jistou opravdu ohnou do 90° úhlu a motor jde opravdu odrovnat několika způsoby. To je ale celý model poškození, který nám tenhle simulátor nabídne. Je vlastně stejný jako v GT, obohacen o vyhoření motoru.
Grafika - je to jedna z položek, kterou já zrovna nějak neřeším a není pro mě v takové hře prioritou. Ovšem !!! Neznamená to, že hra na Playstation 4 bude vypadat jako hra na Playstation 3 z doby jeho vydání. Okolí se neustále dočítá, když v zatáčce jeden chumel aut často padá FPS k hodnotě chůze želvy atd atd. Tohle je nepřípustné.
Jak je s prominutím možné, že hra, kde sice je obsah na hodnotě prázdné záchodové mísy, ale přesto tam něco je, má po instalaci 15.36GB ??? Proč o tom mluvím? To je totiž základ celého problému. Vývojáři tvrdí, že hru maximálně osekaly ale zachovali plynulý chod (60FPS) a maximální úroveň simulace. No nevím, pro srovnání Battlefield 1 Open BETA má jednu mapu, nulové možnosti, žádná simulace letu kulky, běhu vojáka atd.(nic se tam hlavně neseká !! a nedočítá) a má 7.64GB, GTA V má 60GB, Project Cars má 27GB (+ nějaké dlc).
No a teď vrchol celého příběhu. Když vyšel Project CARS, hrál to každý petrolhead několik týdnů i přes problémy s volantem nebo v online a to celé dny, veškerý volný čas. Troufám si i říci, že ten WHAU efekt byl mnohonásobně větší. Teď uběhl týden od vydání Assetto Corsa, v pátek kdy to vyšlo a spojený víkend to hrál prakticky každý, teď to vidím občas u někoho na hodinku dvě, konec a zapne raději něco jiného. Dokonce někteří dávají přednost F1 2016 nebo Project CARS. Takže si tak říkám, je Asseto prostě jen na většinu lidí těžké (obtížností ), nebo opravdu o tolik víc simulátor a mají s tím lidé problémy udržet auto na trati, nebo prostě jen ta hra nikoho nenadchla.
Řízení auta není věda, je to jednoduché a přirozené. Závodní jezdci nejsou jiní než mi, nejsou to atomoví vědci. Je to o kontaktech a o prachách. Když je člověk má, může jezdit WEC za Audi, DTM za Mercedes nebo Nordschleife s BMW a Hello Titty Racing !!! Tak proč je tu hra co to dělá výrazně těžší než to v reálu je ???
Snad jsem nikoho nepohoršil,ale asi tak nějak vidím Assetto Corsa pro PS4 (to píšu záměrně, na PC to je o dost jiné)