PCARS SETUP GUIDE

vše co se týká závodních simulátorů a her
Odpovědět
Uživatelský avatar
ToyRipper
 
 
Příspěvky: 552
Registrován: 15.1.2013 16:36
PSN ID: ToyRipper

PCARS SETUP GUIDE

Příspěvek od ToyRipper »

Obrázek
Tire compound: smes pneumatik.
Pro kazdy vuz se lisi dle tridy vozu. Soft je smes mekka, lepe drzi a driv se opotrebuje. Hard naopak. Pri volbe pneu je potreba zohlednit delku zavodu, teplotu atd. Smesi jde pouzit odlisne na predni a zadni napravu, coz vyuzijete predevsim u predokolek.
Tire pressure: tlak v pneumatikach.
Mensi tlak v pneu zajisti lepsi prilnavost, ale na ukor opotrebeni a prehrivani pneu. Je tedy dobre se pohybovat cca okolo defaultnich hodnot. Snizenim tlaku pouze na jednu napravu muzete rovne zabranit pretacivosti/nedotacivosti. Nastavujte kazde kolo zvlast, tak aby se vsechna kola opotrebovavala a zahrivala cca stejne.
Brake pressure: tlak brzd.
Jde vicemene o silu hydraulickeho valce, ktery vam pomaha brzdit. Vetsi hodnota vam pomuze brzdit, ale muze sndneji dojit k zablokovani kol a prilisnemu opotrebeni pneu.
Brake balance: rozlozeni brzdne sily predni/zadni naprava.
Vyuzijete kdyz se auto pretaci pri brzdeni do zatacky, popr. se vam prilis opotrebovavaji pneu jedne z naprav.
Brake duct: chlazeni brzd.
Je potreba nastavit s ohledem na typ brzd, kterymi je auto osazene (ocel/karbon). Ocelove brzdy funguji optimalne pri cca 500°C, keramicke při 800°C. Ma vliv na celkovy aerodynamicky odpor auta a ovlivnuje pritlak. Hodnotu tedy drzte co nejnizsi, ale tak aby jste neodpalili brzdy.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Downforce: aerodynamicky pritlak.
Vetsi pritlak dava stabilitu v zatackach, nizsi rychlost na rovinkach. Kazda trat vyzaduje neco jine. Zaklad je mit pritlak co nejnizsi, ale ne na ukor ovladatelnosti/stability vozu.
Weight jacker: cesky nazev neznam?
Jde o hydraulicky spalik, ktery podvozek auta nakloni na jednu stranu. Primarne pro zavody na ovalech a asymetricky setup.
Lateral weight bias: rozlozeni vahy prava leva strana.
Vyuziva se prevazne pro ovaly a cilene nahnuti auta na jednu stranu.
Longitudal weight bias: rozlozeni vahy predek/zadek auta.
Tezsi predek zpusobuje nedotacivost a zere predni pneu. Tezsi zadek dava lepsi trakci MR a RR autum ale zpusobuje pretacivost.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Steering ratio: prevodovy pomer rizeni.
Vyssi hodnoty zpusobi, ze se kola otaci rychleji nez volant. Odezva je tedy rychlejsi, ale potreba dodat vetsi silu pro otoceni koly. Lze upravit i v nastaveni feedbacku volantu.
Caster angle: uhel rizeni kol.
Mensi hodnoty rizeni stabilizuji, vyssi hodnoty zlepsi ovladatelnost, ale na ukor prave stability. Hodnotu se snazte drzet nekde uprosted, ale hlavne tak, aby bylo pro vas auto dobre ovladatelne.
Camber angle: odklony kol.
Vetsi odklon kol zlepsuji prilnavost v tahlych zatackach zatackach a na mekcim podvozku. To vse na ukor stability na rovinkach a opotrebeni pneu. Blizce to souvisi s nastavenim podvozku. Cim slabsi stabilizatory, mekci pruzeni a tezsi auto, tim se davaji odklony vetsi. (v PCARS je potreba nicmene odklony nastavit male, protoze vetsinou nemaji dostatecny vliv na prilnavost v zatackach).
Toe-in: sbihavost kol.
Sbihavosti se resi predevsim nedotacivost a je potreba hlavne o predokolek. Hodnoty se davaji negativni na obe napravy. U pretacivych zadokolek je mozne nastavenim pozitivni hodnoty na zadni napravu auto stabilizovat do zatacek. Vse ovsem na ukor opotrebeni pneu (v PCARS opet plati, ze hodnoty je idealni nechat velmi blizko nule, efekt sbihavosti neni dostatecne znatelny).
Ride height: vyska podvozku.
Auto je potreba posadit co nejniz, ale vzdy pochopitelne tak, aby nedrelo podvozkem o zem a dobre pobiralo prejezdy obrubniku. Zvyseni podvozku je potreba na tratich s nerovnostmi, obrubniky, popr. tam kde chcete snizit celkovy aerodynamicky efekt podvozku (zvysit top-speed)
Spring rate: tuhost pruzin.
Tvrdsi pruziny zpusobi poskakovani vozu na nerovnostech. Mekci pruziny zase zpusobi naklaneni vozu a zhorsi stabilitu. Zalezi vzdy na profilu trati a danem vozu.
Sway bar: stabilizacni tyce.
Tyce ktere zabranuji naklaneni vozu. Je potreba sladit s odklony, tuhosti pruzin a vyskou podvozku. Slabsi stabilizacni tyce davaji podvozku vetsi mekkost a naklon coz zlepsi prilnavost. U pretaciveho pomuze snizit hodnotu na zadni naprave.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bump stop: zarazka pruzeni.
Doraz vymezujici maximalni chod pruzeni. Hodnotu zvyste predevsim pokud drete podvozkem o zem.
Slow bump: pomale stlaceni tlumice.
Tlumeni vseobecne nastavte tak, aby auto bylo co nejtuzsi, ale auto na trati neposkakovalo. V setupu force feedback setting je hodnota SOP damping, ktera vam poskakovani kol po vozovce prenese do volantu a dobre tak poznate kdy je potreba tlumic zmekcit.
Fast bump: rychle stlaceni tlumice.
Nastavte nizsi hodnoty pro rychle prejezdy obrubniku.
Slow rebound: pomaly navrat tlumice.
Vetsinou se nechava na vyssich hodnotach, aby kolo po prejeti nerovnosti nevystrelilo zpet smerem k vozovce a auto nerozhoupalo.
Fast rebound: rychly navrat tlumice.
Opet se nechava na vyssich hodnotach, aby kolo nevystrelovalo zpet smerem s vozovce a neposkakovalo po prejeti obrubniku apod.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Limited slip acceleration lock: akceleracni samosvorny diferencial.
Limituje rozdil v otaceni kol na jedne naprave pri akceleraci. Je velky rozdil v nastaveni pro FF, FR, MR a RR auta. U kazdeho je potreba brat v potaz hnanou napravu. Vyssi hodnota napravu zamyka a auto se stane na vyjezdu ze zatacky nedotacivejsi u FF a pretacivejsi u FR aut. Diferencial ma velky vliv na spotrebu pneu. Pri jeho zamceni se vam zacne sjizdet jedna strana hnane napravy. Snazte se proto drzet hodnoty nekde okolo hodnoty 25.
Limited slip deceleration lock: deceleracni samosvorny direcencial.
Limituje rozdil v otaceni kol na jedne naprave pri brzdeni. Vyssi hodnota napravu zamyka, auto vyrazne stabilizuje na brzy, ale stane se nedotacivejsi. Diferencial ma velky vliv na spotrebu pneu. Snazte se proto drzet hodnoty opet co nejniz.
Limited slip preload: predpeti diferencialu.
Defaultni sevreni diferencialu hnane napravy. Projevi se v apexu zatacky pri jizde bez plynu/brzy. Diferencial ma velky vliv na spotrebu pneu. Snazte se proto drzet hodnoty co nejniz, aby nedochazelo k nadmernemu opotrebeni jedne strany auta. Vyssi hodnota opet auto stabilizuje.
Viscous lock: tekuty zamek diferencialu.
Jde o olejovo/spojkovy mechanismus, ktery propojuje vystupni hridele diferencialu a vyrovnava tak jejich zatez.
Radiator: chladic.
Ovlivnuje chlazeni motoru, ktery je potreba v prubehu zavodu neuvarit. Vetsi chladic zhorsuje aerodynamiku a snizuje lehce topspeed.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Final gear: hlavni prevod mezi prevodovkou a motorem.
Ovlivnuje prevod vsech prevodovych stupnu naraz. Vetsi hodnota prevodovku natahne, ale na ukor accelerace. Je potreba vzdy prevodovku udelat co nejkratsi s ohledem na opotrebeni motoru a topspeed dane trati.
Gears: Jednotlive prevodove stupne.
Lisi se podle auta a ne vzdy maji linearni prubeh. Je potreba vse parkrat odzkouset a nastavit tak, aby otacky pri razeni nepadaly mimo optimum. Pozor zejmena na prvni prevod. Kdyz jej prilis natahnete tak pri pevnem startu muzete krute ztratit, popr. vam motor chcipne.
Peak speed sensitivity: netusim ???
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Fuel load: mnozstvi paliva, ktere budete mit na startu a ve free practice.
Qualify fuel load: mnozstvi paliva pro kvalifikaci.
Wastegate pressure: turbo ventil.
Ventil ovlivnujici tlak spalin na vstupu do turba. Vyssi hodnota da vetsi vykon na ukor stability zpusobene turbo efektem. Pri vyssich hodnotach je rovnez potreba turbo mene vytacet, jinak hrozi jeho destrukce v prubehu zavodu.
Brake mapping: mapovani brzd.
Vetsinou se tomu rika EBD. Pridavna sila dodavana brzdam posilovacem rizeni. Mirne zvysuje spotrebu pohanenim hydrauliky.
Restrictor: restriktor sani motoru.
Zarizeni umoznujici snizeni vykonu auta pomoci snizeni prisunu vzduchu.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Problem s nedotacivosti?
Uberte tlaky na predni naprave, pridejte pritlak na predek, mirne zvyste predni odklony, dejte negativni sbihavost na predek, uberte predni a pridejte zadni stabilizatory, posunte vahu dozadu, uberte hodnoty deferencialu (predevsim preload)...
Problem s pretacivosti?
Uberte tlaky na zadni naprave, pridejte pritlak vzadu, zvyste zadni odklony, dejte pozitivni zadni sbihavost, snizte zadni stabilizator a zvyste predek, zmekcete zadni tlumice, posunte vahu dopredu, zesilte silu diferencialu ...
Problem s opotrebenim pneu?
Zvyste tlaky pneu, snizte odklony, vynulujte sbihavost, zmekcete stabilizatory a tlumice, snizte hodnoty diferencialu, nejezdete driftem :)
Problem s topspeed?
Snizte pritlak, snizte odklony, vynulujte sbihavost, srovnejte vysku podvozku predek vs zadek, snizte chlazeni brzd a motoru, pritvrdte tlumice a stabilizatory
Problem s diferencialem?
Diferencial brzdny ovlivnuje najezd do zatacky kdy brzdite motorem, kdyz vam ustreluje zadek zvyste hodnotu a auto bude sedet jako prilepeny. V prubehu zatacky ma na stabilitu vliv dif. preload. Zvysenim hodnoty auto stabilizujete, ale stane se nedotacive. Na vyjezdu pak ma vliv akceleracni dif. Zvyseni hodnoty vyjezd stabilizuje, ale spotrebovava vice pneu. Kazde auto ma jinou charakteristiku a hodnoty se tedy mnohdy velmi lisi.
Problem se stabilitou?
Zvyste pritlaky, zvednete podvozek, zmekcete stabilizatory a tlumice, zvyste hodnoty diferencialu.


Popis jednotlivych polozek a jejich vliv na rizeni bude prubezne opravovan na zaklade vasich pripominek.
Cokoli neni jasne, nebo Vam nefunguje jak by jste chteli ... ptejte se :)
Naposledy upravil(a) ToyRipper dne 17.8.2016 09:26, celkem upraveno 10 x.
Uživatelský avatar
SOBMAISTER
Příspěvky: 36
Registrován: 12.5.2014 19:42
PSN ID: SOBMAISTER
Bydliště: Praha 5

Re: PCARS SETUP GUIDE

Příspěvek od SOBMAISTER »

Obrázek Obrázek
Uživatelský avatar
ToyRipper
 
 
Příspěvky: 552
Registrován: 15.1.2013 16:36
PSN ID: ToyRipper

Re: PCARS SETUP GUIDE

Příspěvek od ToyRipper »

Jestli nas naprosto nepohlti Asetto tak v zari vypisu zavod s tuningem.
Dostatecne dopredu tak at mate cas si s tim pohrat a poptat se s cim si nevite rady.
Videl bych to na Oschersleben a AstonGT4, ale klidne navrhnete neco jineho :)
Uživatelský avatar
Redjous75
 
 
Příspěvky: 859
Registrován: 21.3.2012 23:53
PSN ID: GT-Racing-cz_JKR
Bydliště: Pardubice

Re: PCARS SETUP GUIDE

Příspěvek od Redjous75 »

Tohle je fantazie Toyi. Velké díky. :)
Redjous75 - to je podpis.A né ty Vaše hemzi co tam máte.
Uživatelský avatar
ToyRipper
 
 
Příspěvky: 552
Registrován: 15.1.2013 16:36
PSN ID: ToyRipper

Re: PCARS SETUP GUIDE

Příspěvek od ToyRipper »

Fantazie bude az se to naucite :)
Neni zac!
Martinsipy
 
 
Příspěvky: 350
Registrován: 23.3.2012 06:10
PSN ID: GT-Racing.cz_MS
Bydliště: kousek od Hradce Králové

Re: PCARS SETUP GUIDE

Příspěvek od Martinsipy »

:D :D :D
RC cars 1/10 elektro
Armin
Příspěvky: 1
Registrován: 25.7.2017 17:36

Re: PCARS SETUP GUIDE

Příspěvek od Armin »

Zdravím,hraju project cars na ps 4,konečně jsem zjistil jak nastavit auto a je to supr,bohužel mám zatím pomalejší připojení a nebo co se děje,jedu závod,dnes Brno s GT3 BMW na 10.kol,po zastávce v boxech vyjedu a najednou bum a disconect,to nas..,zvlášť když jsem opusti první pozici,po výjezdu čtvrtou.Ostatní jesště neměnili.
Odpovědět