GT Cup 2013 - Propozice

0. Předmluva

Dbáme na dodržování nepsaných pravidel Fair Play a respektu ke kvalitám ostatních pilotů. Budeme využívat systém penalizací. Celý závodní večer je koncipován tak, aby včetně přestávek nepřesáhl rámec tří hodin.


1. Kalendář

Grand Valley Speedway - 25/18 kol03.03.2013
Circuit de Spa-Francorchamps - 21/15 kol24.03.2013
Road Course - Indy / Daytona - 30/23 kol07.04.2013
Nürburgring GP/F / Nürburgring GP/D - 24/23 kol28.04.2013
Rome / Tokyo R246 - 44/20 kol12.05.2013
Le Mans - Circuit de la Sarthe 2009 - 12/9 kol26.05.2013
Suzuka Circuit - 25/17 kol02.06.2013
Twin Ring Motegi - Road Course / East Course - 24/25 kol23.06.2012
Autodromo Nazionale Monza /  Monza No Chicane - 30/25 kol15.09.2013
Fuji Speedway F - 27/20 kol29.09.2013
Mazda Raceway Laguna Seca Raceway - 35/25 kol13.10.2013
High Speed Ring / High Speed Ring / Reverse - 40/30 kol20.10.2013
Nürburgring Nordschleife / Nürburgring 24h - 7/6 kol10.11.2013
EPILOG GT5 (tajné)...body se nezapočítají do GTCUPu - 01.12.2013

 

Pokud není uvedeno jinak, jede se vždy trať v jejím normálním směru.

2. Výběr vozů

Pro celý šampionát (13 závodních večerů) je do garáže přistaveno 13 vozů. Pilot má povinnost do každého závodního večera nastoupit s jiným vozem. Vůz, který pilot zvolil pro večerní dvoj-závod, už nesmí použít v žádném jiném termínu soutěže.


3. Seznam vozů

Honda weider HSV-010 (SUPER GT) '11563PP
Honda ARTA NSX (SUPER GT) '06566PP
Toyota YellowHat YMS Supra (SUPER GT) '05567PP
Nissan Calsonic IMPUL GT-R (SUPER GT) '08571PP
Ford GT LM Spec II Test Car571PP
Pagani Zonda R '09572PP
Lexus PETRONAS TOM'S SC430 (SUPER GT) '08574PP
Lexus BANDAI DIREZZA SC430 (SUPER GT) '06575PP
Mazda RX-7 Touring Car576PP
Chevrolet Camaro SS RM '10580PP
Nissan GT-R R35 Touring Car580PP
Chevrolet Corvette ZR1 (C6) RM '09582PP
Nissan XANAVI NISMO Z (SUPER GT) '06583PP

 


4. Nastavení lobby

Start Type : Grid Start With False Start Check
Boost : No
Penalty : No (při kvalifiaci nastaveno Strong)
Visible Damage : Off
Mechanical Damage : Heavy
Race Finish Delay : 180
Disable Collisions : Off (při kvalifikaci nastaveno On)
Grip Reduction On Wet Track/Track Edge : Real
Tyre And Fuel Depletion : Fast
No Skid Recovery Force
No Active Steering
No ASM Driving
Line Off
No TCS
ABS: Max. 1
Vehicle Tuning : Prohibited
Tyre Restrictions : Racing Hard


5. Přihlášky

Přihláška pro každý závod bude publikována na webu gt-racing.cz.


6. Založení místnosti

Místnosti budou zakládány v Open Lobby a vždy budou určeny jen pro závodníky, tedy místnost bude založena pro až pro 14 lidí. Do místnosti se budete moc připojit buď přes nabídku Commnutity, a to když budete mít zakladatele ve svém seznamu přátel PSN nebo přes číslo místnosti, které bude vždy včas vypsáno na webu u aktuální přihlášky.

Aby nedocházelo k nepříjemnostem s nechtěnými návštěvníky, tak v případě, že nebudete na poslední chvíli moci účastnit závodu, aktualizujte svou přihlášku. V případě, že přihláška bude už uzavřena, pokuste se nějak kontaktovat někoho z adminů.

Admin lobby bude mít nastavenou jinou trať, než je v plánu. Povinností připojených pilotů je, vstoupit do pitu s vozem, který si vybral, to proto aby si admin mohl udělat seznam použitých vozů. Do výběru správné trati, by všichni piloti měli zůstat v pitu. Pokud se někdo dostaví do lobby pozdě a je připravena správná trať, pilot musí oznámit do chatu, se kterým vozem pojede.

Admini: speedy, osiwaru, markoduno, eddie, laktibrada, branoeso1, hanz.77, Toyripper,


7. Připojení

Žádný účastník závodů nesmí mít NAT 3 nebo Low Bandwidth. To zjistíte založením vlastní Open Lobby, hra vám tuto informaci v průběhu zakládání zobrazí.

Doporučujeme, aby všichni piloti účastnící se šampionátu byli navzájem v seznamu přátel PSN. Velmi vhodné je před závodem vymazat cache (po vymazání cache doporučujeme reset vašeho PS3) a do herní síně se připojovat výhradně přes open lobby. Teprve když se připojení přes Open Lobby nezdaří, připojte se přes Lounge (symbol šálku).

Jak vymazat cache: V sekci Options > Network, zvolte „Clear system cache“ po vyčištění cache opusťte menu a resetujte PS3.


8. Kvalifikace

V kvalifikaci stejně jako v závodě jsou povolené pouze závodní pneumatiky s tvrdou směsí (Racing Hard). Před zahájením kvalifikace určení vedoucí závodních skupin vytvoří Open Lobby. Do které lobby se budete přihlašovat, bude oznámeno na webu včas před závodem.

Kvalifikace začíná pokynem admina lobby - "Q OPEN". Pilotům v kvalifikaci k dispozici celkem čtyři kola, první neměřené je zaváděcí/zahřívací, zbývající tři jsou měřená.

Začátek a konec kvalifikace vždy oznámí určený vedoucí skupiny. Po ukončení svých měřených pokusů pilot auto buď odstaví bezpečně na trati, nebo tlačítkem START aktivuje autopilota. Umožní tak ostatním pilotům bezpečně dokončit rozjeté měřené kolo. Nikdo nesmí opustit trať bez pokynu vedoucího kvalifikační skupiny!! Umožníte tím vedoucímu skupiny odečíst pořadí pilotů přímo na obrazovce (Race Watch / Live Timing). Žádný pilot nesmí mít odjeto více jak 4 kola (zobrazeno v Race Watch / Live Timing)!

Pro případ, že by tento systém selhal, budou piloti vyzváni o oznámení svého nejlepšího času, prostřednictvím zprávy PSN adminovi kvalifikační lobby nebo zprávou do chatu v lobby.

Opuštění dráhy v kvalifikaci bez povolení vedoucího skupiny znamená zařazení na konec celého startovního pole bez uznaného času. Bude následovat zhruba 10 minut přestávka, během které vedoucí skupin vyhodnotí časy dosažené v první části kvalifikace a rozdělí piloty do skupin pro závod.

Po přestávce se piloti připojí do konkrétní lobby, tak jak určí vedoucí skupin (na základě časů dosažených v kvalifikaci). Výsledek kvalifikace a rozdělení do skupin oznámí vedoucí skupiny ústní formou přímo v kvalifikační lobby. Může nastat i situace, kdy bude založena úplně nová lobby. V tom případě bude pilotům ještě v původní lobby oznámen i nick admina nové místnosti.

Pilot musí být v místnosti nejpozději 5 minut před začátkem kvalifikace. Kvalifikace bude začínat v předem určeném čase. Pokud pilot nebude v místnosti včas a připojí se později, startuje z posledního místa. Pokud nestihne kvalifikaci z jiných důvodů (nepřipravené auto apod.), startuje z posledního místa.

Při opakované nepřipravenosti pilota na kvalifikaci má admin kvalifikační lobby pravomoc nařídit opuštění této lobby.

Poslední bodovaný závod soutěže GT Cup (Nürburgring 24H) se pojede bez kvalifikace. Rozdělení do skupin a pořadí na startu prvního závodu určí celkové výsledky po předchozích dvanácti závodech.


9. Start závodu

Start do závodu bude proveden odpočtem hry. Odpadá tak zdlouhavé zaváděcí kolo.

V závodech, kdy dochází ke změně směru jízdy anebo je pro druhý závod jiná trať bude umožněno odjet před druhým závodem dvě zahřívací kola (Free Run).


10. Pravidla chování na trati

Doporučení pro jízdu podle pravidel fair play a případné podání protestu:

Po startu závodu si snažte ponechat dostatek místa v nájezdech do prvních zatáček tak, abyste byli schopni za soupeřem bezpečně dobrzdit a aby bylo možno projet úvodní zatáčky bez incidentů.

Při předjíždění s využitím slipstreamu mějte vždy na zřeteli, že předjížděný není povinen ztrácet koncentraci kontrolou vaší pozice. Buďte si svým manévrem 100% jisti.

Při návratu na závodní dráhu po vyjetí mimo trať dbejte na bezpečnost a umožněte vozům těsně jedoucím za vámi bezpečné předjetí. Při výjezdu z boxů dodržujte bílou čáru (pit line), která vás zavádí zpět na trať, a nikdy ji nepřejíždějte. Opět dbejte na bezpečnost, abyste neohrozili projíždějící piloty.

Při bránění pozice je povoleno 1x změnit směr jízdy od nastaveného směru jízdy a následný návrat zpět. Během manévru obrany pozice nesmí být ohrozen soupeřící pilot ani dojít k poškození vozidla soupeře. Stejně tak i při návratu do původní stopy.

Vícenásobná změna stopy při bránění pozice je považována za nebezpečné počínání na trati a bude po podání protestu předmětem penalizace.

Trať je ohraničena z obou stran bílou čárou. Snažte se jí nepřejíždět více než dvěma koly vozu zároveň. Obrubníky a podobné zpevněné plochy jsou považovány za součást závodní dráhy. Jejich přejíždění více než dvěma koly vozu zároveň na sporných místech bude upřesněno před závodem pořadatelem soutěže, informací na našich webových stránkách.


11. Bodování

P1= 80 bodů; P2= 75 bodů; P3= 70 bodů; dále sestupně: 80,75,70,66,63,60,57,54,51,48,45,42,39,36,34,32,30,28,26, 24,22,21,20,19,18,17,16,15,14,13,12,11,10,9,8,7,6,5,4,3,2,1

Šampionátu se účastní maximálně 42 pilotů, rozdělených do tří skupin podle výsledku kvalifikace.

Po skončení závodu budou zveřejněny neoficiální výsledky. Pokud nebude podán žádný protest proti průběhu závodu, jsou po uplynutí lhůty pro podání protestu tyto výsledky vydány jako oficiální. Lhůta na podání protestu vyprší vždy 48 hodin po ukončení závodu. Na konci celé soutěže bude u každého pilota škrtnut jeden nejhorší výsledek. Například při neúčasti v závodě si závodník škrtne právě tento bezbodový výsledek.

V případě odpojení hrou (DC) z lobby rozlišujeme následující případy:

A) Pokud pilot odjel minimálně 80% celkové vzdálenosti závodu předepsané propozicemi, bude ve výsledkové listině odsunut na konec své skupiny. Při odpojení více hráčů podle bodu A) pořadí určuje vzdálenost ujetá v závodě.
B) Pokud pilot neodjel minimálně 80% celkové vzdálenosti závodu předepsané propozicemi, bude ve výsledkové listině odsunut na konec celého startovního pole.
Při odpojení více hráčů podle bodu B) se pořadí určuje podle následujících podmínek v pořadí: 1. Vzdálenost ujetá v závodě 2. Výsledek kvalifikace

V případě odstoupení ze závodu z vůle pilota (RQ) rozlišujeme následující případy:
c) V případě, kdy pilot z vlastního rozhodnutí nedokončí závod a závod přitom neopustí, získá body pouze v případě, že odjel minimálně 80% celkové vzdálenosti závodu předepsané propozicemi.
d) V případě, kdy pilot z vlastního rozhodnutí nedokončí závod a závod opustí, nebude bodově ohodnocen.


12. Penalizace

Hra nám bohužel poskytuje pouze omezenou možnost kontrolovat dodržování fair play a pravidel „čisté“ jízdy. Systém po-závodních penalizací nám má pomoci udržet vysokou úroveň závodění pod záštitou teamu gt-racing.cz. Během soutěže mohou piloti podávat žádosti k prošetření sporných situací či incidentů. Tyto situace bude řešit traťová komise (traťový komisař), která (ý) se daného úkolu ujmou (e). Pokud komisař prokáže přestupek, uplatní penalizaci dle závažnosti prohřešku. Každý prokázaný prohřešek bude penalizován zvlášť! Například, vyjetí z boxů přes bílou čáru a následný náraz do boku jiného vozu znamená, že bude uděleno 15 sekund za bílou čáru a 10 sekund za poškození vozu soupeře, celkem 25 sekund.

Penalizace budou udělovány vždy k právě ukončenému závodu a to tak, že se čas penalizace přičte k celkovému času pilota. Úplně odpadá penalizace povinného průjezdu boxy v příštím závodě. Kontrola „čistoty“ jízdy namátkově vybraného pilota traťovým komisařem nebude prováděna. Případný incident se bude řešit až po podání protestu jednotlivými piloty. Traťový komisař (nebo určená osoba) má povinnost prověřit dodržení bílé čáry při výjezdu z pitu v závodě. Nebude naopak penalizováno přejetí bílé čáry více než dvěma koly zároveň při využití široké únikové zóny či šikany co by řešení nastalých nebo nebezpečných situací během jízdy. Nesmí být zřejmý úmysl získat tím časovou či jinou výhodu, zejména při často opakovaném průjezdu stejnou únikovou zónou či šikanou.

Na některých tratích jsou součástí závodní dráhy různé zpevněné či vybetonované plochy, různá křížení variant závodní dráhy apod. V těchto případech bude možnost jejich přejíždění oznámena předem na webu. Penalizace budou udělovány na základě protestů podaných jednotlivými piloty a následně prozkoumanými traťovou komisí – vedením šampionátu! Při podání protestu napíše zadavatel stížnosti na koho je protest podáván a ve kterém kole se sporná situace odehrála. Žádost o prošetření incidentu (protest) musí být podána nejpozději do 48 hodin od ukončení závodu formou zprávy na webu. Prošetřující komise: Předseda: markoduno Členové: eddie, speedy, kapsa, osiwaru


13. Seznam penalizací

Provinění Penalizace Ověřuje
Nedodržení bílé čáry při výjezdu z boxů 15s Komise
Opakované zkracování (katování) zatáček a šikan 25s Na protest
Úmyslné vytlačení soupeře ze závodní dráhy 30s Na protest
Opakované přejetí bílé čáry v rozporu s propozicemi 25s Na protest
Vícenásobná změna směru při bránění pozice blokování soupeře (hlavně na rovince při snaze předjet v pytli) 10s / případ Na protest
Opakovaný kontakt s vozem soupeře, vedoucí k vystrčení soupeře z předpokládané jízdní stopy 10s / případ Na protest
Poškození vozu soupeře nárazem do boční části vozu 10s / případ
Evidentní nedobrzdění a náraz do zadní části vozu soupeře 10s / případ Na protest
Jiné zde neuvedené případy budou posuzovány individuálně Individuálně Komise

14. Handicap

Žádné umělé vytváření handicapu nebude aplikováno, do závodu piloti nastupují s vozy, jejichž parametry jsou nastaveny pro celý šampionát.


15. Ceny

Bude doplněno


16. Historie změn

16.02.2013 – první vydání
04.03.2013 - upřesnění o směru okruhu
04.03.2013 - implementace systému pro snadnější zjištění vybraných vozů
08.03.2013 - doplněn seznam adminů
08.03.2013 - doplněn seznam traťových komisařů
08.03.2013 - změna postupu při bodování, v případě, že pilot nedokončí závod
19.03.2013 - doplnění počtu kol pro kvalifikaci
03.09.2013 - aktualizován seznam vedoucích závodních skupin (adminů závodu)

Formula One Statistics Plugin developed by Ian Haycox