PlayStation® GT Cup 2014
Je nám ctí vám představit 4. ročník celoročního šampionátu „PlayStation® GT Cup 2014“ . Jak jste si již určitě všimli v názvu, tak nám nastala jedna změna. Ano je to tak. Letošní 4. ročník pojedeme pod záštitou nejen domény gt-racing.cz ale i pod záštitou hlavního sponzora PlayStation.cz. Hlavní sponzor nám věnoval velmi hodnotné ceny, takže se máme tento rok na co těšit.
Dlouho jsme váhali, co ve hře využít, co přinést nového a jak celý šampionát vylepšit. Nakonec jsme však dospěli k názoru, že šablony použité v minulých ročnících jsou osvědčené a takříkajíc i zajeté pro piloty, co s námi tento celoroční zápřah vydrží. Vzali jsme v potaz připomínky z minulých šampionátů (co se nelíbilo i co se líbilo) a změnám jsme samozřejmě nakonec dostáli. A to jak s ohledem na možnosti hry, tak i díky zpětné odezvě od vás – hráčů.
Za gt-racing.cz, team pořadatelů
Přihlášení do šampionátu je podmíněno prostudováním propozic a jejich důsledným dordžováním. Přihláška bude zobrazena po prostudování propozic.[tab:Propozice]
0. Předmluva
Dbáme na dodržování nepsaných pravidel „fair play“ a respektu ke kvalitám ostatních pilotů. Budeme využívat systém penalizací. Celý závodní večer je koncipován tak, aby včetně přestávek nepřesáhl rámec dvě a půl hodiny.
1. Kalendář závodů a seznam soutěžních vozů
16.02.
Mazda Raceway Laguna Seca, Normální / poč.kol 29 / 13
RE Amemiya RX7 GT300 Base Model ’06 – 512 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Sportovní:Měkké (Sport:Soft), Opotřebení paliva a pneu: Velké
02.03.
Special Stage Route 5, Obráceně / poč.kol 30 / 14
Lexus IS F Touring Car ’07 – 584 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Závodní:Tvrdé (Racing:Hard) – po pitu možná výměna za závodní střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Velké
16.03.
Autumn Ring, Obráceně / poč.kol 31 / 14
Lexus IS350 GT300 Base Model ’08 – 513 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Sportovní:Měkké (Sport:Soft), Opotřebení paliva a pneu: Velké
30.03.
Tokyo, Obráceně / poč.kol 26 / 11
Toyota Supra GT500 Base Model ’05 – 566 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Závodní:Tvrdé (Racing:Hard) – po pitu možná výměna za závodní střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Velké
06.04.
Nürburgring GP/D, Normální / poč.kol 28 / 12
Subaru BRZ GT300 Base Model ’12 – 518 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Sportovní:Měkké (Sport:Soft), Opotřebení paliva a pneu: Velké
20.04.
Mount Panorama Motor Racing Circuit, Normální / poč.kol 20 / 9
BMW Z4 GT3 ’11 – 460HP/1190 kg
Tuning: Povolen, Pneu: Závodní:Tvrdé (Racing:Hard) – po pitu možná výměna za závodní střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Velké
27.04.
Cape Ring – jih, Normální / poč.kol 37 / 16
TVR Tuscan Speed 6 Touring ’00 – 574 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Závodní:Tvrdé (Racing:Hard) – po pitu možná výměna za závodní střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Velké
11.05.
Brands Hatch Grand Prix Circuit, Normální / poč.kol 30 / 13
Audi R8 LMS ultra ’12 – 450HP/1250kg
Tuning: Povolen, Pneu: Závodní:Tvrdé (Racing:Hard) – po pitu možná výměna za závodní střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Velké
18.05.
Circuit de la Sarthe 2013, Normální / poč.kol 23
Peugeot 908 HDi FAP Base Model ’10 – 659 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Závodní:Střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Normální, Povinnost 3x PIT STOP
25.05.
Côte d’Azur, Normální / poč.kol 27 / 12
Subaru IMPREZA GT300 Base Model ’08 – 514 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Sportovní:Měkké (Sport:Soft), Opotřebení paliva a pneu: Velké
08.06.
Fuji Speedway F, Normální / poč.kol 28 / 13
Honda NSX GT500 Base Model ’08 – 560 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Závodní:Tvrdé (Racing:Hard) – po pitu možná výměna za závodní střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Velké
22.06.
Okruh Daytona, Normální / poč.kol 26 / 11
Nissan SKYLINE GT-R R34 Touring Car – 602 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Závodní:Tvrdé (Racing:Hard) – po pitu možná výměna za závodní střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Velké
06.07.
Silverstone Grand Prix Circuit, Normální / poč.kol 21 / 9
Nissan GT-R NISMO GT3 ’13 – 500 HP/1350kg
Tuning: Povolen, Pneu: Závodní:Tvrdé (Racing:Hard) – po pitu možná výměna za závodní střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Velké
20.07.
Okruh Twin Ring Motegi, Normální / poč.kol 24 / 10
Nissan Z GT500 Base Model ’06 – 575 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Závodní:Tvrdé (Racing:Hard) – po pitu možná výměna za závodní střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Velké
24.08.
Circuit de Spa-Francorchamps, Normální / poč.kol 37
McLaren F1 GTR Race Car Base Model ’95 – 618 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Závodní:Střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Normální, Povinnost 3x PIT STOP
07.09.
Autodromo Nazionale Monza, Normální / poč.kol 24 / 10
Mercedes-Benz SLS AMG GT3 ’11 – 500HP/1350kg
Tuning: Povolen, Pneu: Závodní:Tvrdé (Racing:Hard) – po pitu možná výměna za závodní střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Velké
21.09.
Apricot Hill Raceway, Normální / poč.kol poč.kol 30 / 13
Arta Garaiya GT300 Base Model ’08 – 514 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Sportovní:Měkké (Sport:Soft), Opotřebení paliva a pneu: Velké
05.10.
Grand Valley Speedway, Obráceně / poč.kol 24 / 10
Nissan SKYLINE GT-R R32 Touring Car – 568 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Závodní:Tvrdé (Racing:Hard) – po pitu možná výměna za závodní střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Velké
12.10.
Suzuka Circuit, Normální / poč.kol 23 / 10
Nissan GT-R GT500 Base Model ’08 – 577 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Závodní:Tvrdé (Racing:Hard) – po pitu možná výměna za závodní střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Velké
26.10.
Twin Ring Motegi – východní okruh, Normální / poč.kol 34 / 15
Lexus SC430 Base Model ’08 – 576 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Závodní:Tvrdé (Racing:Hard) – po pitu možná výměna za závodní střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Velké
02.11.
Nürburgring 24h, Normální / poč.kol 12
BMW M3 GT2 Base Model ’11 – 569 IV
Tuning: Zakázán (Prohibited), Pneu: Sportovní:Měkké (Sport:Soft), Opotřebení paliva a pneu: Velké, Povinnost 2x PIT STOP
2. Volba startovního čísla a barvy na začátku šampionátů
Volba startovního čísla
Ve všech sériích, kromě vozů specifikace GT3 (kde lze přestříkat SLS AMG a GT-R NISMO), máme možnost zvolit si na své auto číslo a barvu. Číslo si zvolí každý pilot dle svého uvážení. Pokud dojde ke shodě čísel, přednost mají účastníci předchozího CUPu, popřípadě umístění v předchozím CUPu. Číslo 1 si může zvolit pouze šampion z minulého ročníku. Pokud si toto číslo nevybere, tak si číslo 1 žádný jiný pilot nesmí vzít. Nově příchozí piloti budou volit svá čísla až poté, co si jezdci, kteří jeli minulý ročník a přihlásili se do ročníku 2014, zvolí své číslo. Žádáme vás o dodržování pravidla ohledně čísla. Chceme, aby šampionát byl na co nejvyšší možné úrovni, kterou nám hra dovoluje.
Volba barvy vozu
Zde se nevztahuje žádné omezení. Více pilotů může mít barvu podobného nebo stejného odstínu či typu barvy. Každopádně by bylo vhodné využívat pouze jeden odstín (kombinaci odstínů) pro celý šampionát.
Všechny informace ohledně čísla a barvy pro každého pilota, naleznete na této stránce.
3. Koncept závodů a základní informace k dané sérii
Koncept závodů
Pro tento šampionát je zvolen formát dvou závodů v jednom závodním večeru (kromě vytrvalostních závodů a závěrečného podniku šampionátu, kde informace o délce závodu naleznete na konci odstavce se základními informacemi). První závod bude odstartován dle výsledků kvalifikace a bude trvat maximálně 1:00h, druhý závod bude v obraceném pořadí, bude se jednat o krátký sprint, který bude trvat maximálně 0:20h.
Vytrvalostní závody a určené vozy (Endurance)
Vozy jsou omezeny IV (Indexem výkonu) a nelze žádným způsobem upravovat, to znamená, že Tuning vozů je Zakázaný (Prohibited). V závodech je zrychlené plynutí času, abychom napodobili vytrvalostní závody (24h). Kvalifikace v této sérii je podle našeho klasického modelu: 1 zaváděcí, kdy vyjedete z boxů a poté 3 ostrá kola. Velikost opotřebení je v této sérii nastavená na Normální. V závodě je poté povinnost 3krát zastavit u svých mechaniků. Pneumatiky jsou zvoleny: Závodní:Střední. Závod v této sérii bude trvat maximálně 2:15h.
- Peugeot 908 HDi FAP Base Model ’10 – 659 IV
- McLaren F1 GTR Race Car Base Model ’95 – 618 IV
Vozy kategorie GT500
Vozy jsou omezeny IV (Indexem výkonu) a nelze žádným způsobem upravovat, to znamená, že Tuning vozů je Zakázaný (Prohibited). Kvalifikace v této sérii je podle našeho klasického modelu: 1 zaváděcí, kdy vyjedete z boxů a poté 3 ostrá kola. Velikost opotřebení je v této sérii nastavená na Velká. Pneumatiky jsou zvoleny: Závodní:Tvrdé – po pitu možná výměna za závodní:střední.
- Nissan GT-R GT500 Base Model ’08 – 577 IV
- Lexus SC430 Base Model ’08 – 576 IV
- Nissan Z GT500 Base Model ’06 – 575 IV
- Toyota Supra GT500 Base Model ’05 – 566 IV
- Honda NSX GT500 Base Model ’08 – 560 IV
Vozy kategorie GT300
Vozy jsou omezeny IV (Indexem výkonu) a nelze žádným způsobem upravovat, to znamená, že Tuning vozů je Zakázaný (Prohibited). Kvalifikace v této sérii je podle našeho klasického modelu: 1 zaváděcí, kdy vyjedete z boxů a poté 3 ostrá kola. Velikost opotřebení je v této sérii nastavená na Velká. Pneumatiky jsou zvoleny: Sportovní:Měkké.
- Subaru BRZ GT300 Base Model ’12 – 518 IV
- Arta Garaiya GT300 Base Model ’08 – 514 IV
- Subaru IMPREZA GT300 Base Model ’08 – 514 IV
- Lexus IS350 GT300 Base Model ’08 – 513 IV
- RE Amemiya RX7 GT300 Base Model ’06 – 512 IV
Vozy kategorie GT3
Vozy jsou omezeny pouze výkonem a váhou, to znamená, že Tuning vozů je Povolený. Kvalifikace v této sérii je podle našeho klasického modelu: 1 zaváděcí, kdy vyjedete z boxů a poté 3 ostrá kola. Velikost opotřebení je v této sérii nastavená na Velká. Pneumatiky jsou zvoleny: Závodní:Tvrdé – po pitu možná výměna za závodní:střední.
- Mercedes-Benz SLS AMG GT3 ’11 – 500HP/1350kg
- Nissan GT-R NISMO GT3 ’13 – 500 HP/1350kg
- BMW Z4 GT3 ’11 – 460HP/1190 kg
- Audi R8 LMS ultra ’12 – 450HP/1250 kg
Vozy kategorie Touring Cars
Vozy jsou omezeny IV (Indexem výkonu) a nelze žádným způsobem upravovat, to znamená, že Tuning vozů je Zakázaný (Prohibited). Kvalifikace v této sérii je podle našeho klasického modelu: 1 zaváděcí, kdy vyjedete z boxů a poté 3 ostrá kola. Velikost opotřebení je v této sérii nastavená na Velká. Pneumatiky jsou zvoleny: Závodní:Tvrdé – po pitu možná výměna za závodní:střední.
- Nissan SKYLINE GT-R R34 Touring Car – 602 IV
- Lexus IS F Touring Car ’07 – 584 IV
- TVR Tuscan Speed 6 Touring Car ’00 – 574 IV
- Nissan SKYLINE GT-R R32 Touring Car – 568 IV
Vůz kategorie GT2 pro závěrečný podnik šampionátu (GRAND FINALE)
Vůz je omezený IV (Indexem výkonu) a nelze žádným způsobem upravovat, to znamená, že Tuning vozu je Zakázaný (Prohibited). V závodě je zrychlené plynutí času, abychom napodobili vytrvalostní závody (24h). Kvalifikace v této sérii je podle našeho klasického modelu: 1 zaváděcí, kdy vyjedete z boxů a poté 3 ostrá kola a kvalifikace se odehraje na okruhu Nürburgring GP/D. Velikost opotřebení je v tomto závodě nastavená na Velká. V závodě je poté povinnost 2krát zastavit u svých mechaniků. Pneumatiky jsou zvoleny: Sportovní:Měkké. Závod s tímto vozem bude trvat maximálně 1:45h.
- BMW M3 GT2 Base Model ’11 – 569 IV
4. Nastavení lobby
Základní nastavení
Režim místnosti: Trénink / Kvalifikace / Závod
Nastavení soukromí v místnosti: otevřená
Doporučujeme mít ve svém friend listu všechny adminy CUPu.
Admini:
- GT-Racing-cz_H77
- Majkl_1-
- GT-Racing-cz_MK
- ToyRipper
- Precho73
- branoeso1
- Laktibrada
Nastavení místnosti
- Popis místnosti: Playstation®GT-CUP X s. (X je číslo skupiny)
- Typ závodu: Skutečný závod
- Kvalita závodu: Velmi Vysoká (Doporučeno)
- Pevné vlastnictví místnosti: Ne
- Kvalita hlasového chatu: Standardní
- Max. počet účastníků: Podle počtu účastníků daného závodu.
Nastavení trati
- Trať: Podle daného závodu
- Počet kol: Podle daného závodu
- Počasí na začátku závodu: Podle daného závodu
- Proměnlivost počasí: Podle daného závodu
- Čas: Podle daného závodu
- Voda na trati na začátku závodu: Podle daného závodu
- Rychlost plynutí času: Podle daného závodu
Nastavení závodu
- Spouštět závody v intervalech: Vypnuto
- Povinný počet zastávek v boxech: Dle dané série
- Typ startu: Start z roštu s kontrolou ulitého startu
- Povinná výměna typu pneumatik: Dle daného závodu
- Pořadí na roštu: Start prvního závodu dle výsledků v kvalifikaci, start druhého závodu bude v opačném pořadí dle výsledku prvního závodu
- Prodleva ukončení závodu: 180 s
- Posílení: Vypnuto
- Viditelné poškození: Vypnuto
- Penalizace: Vypnuto
- Mechanické poškození: Těžké
- Míra spotřeby paliva a opotřebení pneumatik: Dle daného závodu
- Síla aerodynamického pytle: Reálná
- Snížení přilnavosti na mokrém povrchu/okraji tratě: Reálné
Výběr vozu
- Podle daného závodu
- Užší výběr vozu: Podle daného závodu
- Nastavení omezující výkon: Podle dané série
Nastavení jízdních vlastností
- Pomoc pro vyrovnání smyku: Zakázané
- Aktivní řízení: Zakázané
- Aktivní kontrola stability (ASM): Zakázané
- Jízdní stopa: Zakázané
- Kontrola trakce: Zakázané
- ABS: Dostupné (Doporučená hodnota 1)
5. Přihlášky
Přihlášku do celého PlayStation® GT Cupu 2014 podávejte dle informací a požadavků uvedených na hlavní stránce našeho webu (www.gt-racing.cz). Odkaz bude potom uveden ZDE. Piloti se mohou přihlásit i v průběhu šampionátu. Nejdéle však do 15. 4. 2014. Přihlášky, které budou podány po daném termínu, nebudou akceptovány jako přihlášky do celého šampionátu.
Přihláška na každý jednotlivý závodní večer bude publikována na webu gt-racing.cz.
Šampionát se však neuzavře ostatním pilotům. Je zde možnost se přihlásit na tzv. Divokou Kartu. To znamená, že se kdykoli v průběhu šampionátu mohou přihlásit zájemci o účast v jednotlivých závodech Playstation® GT Cupu 2014. Jejich výsledky budou bodovány dle informací v článku č. 11 (Bodování) těchto propozic.
6. Založení místnosti (lobby)
Místnosti budou zakládány v Otevřené lobby pro předem daný počet účastníků dle přihlášky. Do místnosti se budete moc připojit přes nabídku Otevřená lobby za pomocí “Zobrazit místnosti přátel. Učastníci se přihlásí k adminovi místnosti, do které budou určeni. V případě, že se nebudete na poslední chvíli moci zúčastnit závodu, aktualizujte svou přihlášku, případně informujte admina, aby mohl upravit místnost a nedocházelo k nepříjemnostem s nechtěnými návštěvníky.
7. Časový harmonogram
19:30 – Založení místnosti podle rozdělení jezdců
19:45 – Start kvalifikace
krátká přestávka pro rozdělení dle výsledků kvalifikace
20:00-20:15 – Předpokládaný start 1. závodu
8. Kvalifikace (Q)
Oproti minulému ročníku budeme dbát na dochvilnost. Q bude začínat vždy v 19:45. Pilot musí být v místnosti nejpozději 5 minut před začátkem. Pokud pilot nebude v místnosti včas nebo Q nestihne z jiných důvodů (např. nepřipravené auto), Q se uskuteční bez jeho účasti. Automaticky se tím posouvá na poslední místo startovního pole.
Pro Q bude použitý stejný typ pneumatik, který bude určen jako startovní sada samotného závodu. Před zahájením Q určení admini překontrolují technické podmínky mítnosti a spustí Q. Délka Q bude min. 10 minut a nastavena tak, aby jel každý pilot sám. Délka Q se může v jednotlivých závodech lišit, to však vždy bude uvedeno v detailech jednotlivého závodu. Během Q smí pilot zajet do boxů a následně pak pokračovat dále v Q. Protože se výsledky zobrazí pouze na krátkou chvíli po ukončení Q a hrozí, že admin nestihne výsledky vyfotit, je nutné odjet následující závod, aby se výsledky mohli vyfotit. Proto bude závod nastaven na 1 kolo. Po jeho odjetí si admin výsledky vyfotí a následně vyhodnotí.
Výsledek kvalifikace a rozdělení do skupin oznámí admini skupiny ústní formou přímo v kvalifikační lobby. Piloti se poté připojí do konkrétní lobby tak, jak určí admini skupin (na základě časů dosažených v kvalifikaci). Může nastat i situace, kdy bude založena úplně nová lobby. V tom případě bude pilotům ještě v původní lobby oznámen i admin nové místnosti.
9. Start závodu
Start 1. závodu:
Před startem admini zkontrolují technické podmínky místnosti a oznámí pořadí jezdců na startu. Poté zavedou jednotlivé piloty na trať, kde se seřadí. Poté admin spustí samotný start závodu. Ten bude proveden odpočtem hry. Startovat se bude z roštu s kontrolou ulitého startu. V případě jiné série bude start upřesněn v detailech závodu.
Pokud se při samotném startu stane, že piloti nejsou seřazení tak, jak mají být (hra je tzv. rozhodí jinak), upozorní na tuto skutečnost admina co nejdříve a to přes chat. Admin poté může závod resetovat. Pro informování ostatních může použít voice chat.
Pokud na startu vznikne hromadná havárie díky tzv. BLACK WINDOW (černá obrazovka v průběhu startu), admin místnosti může restartovat závod. Je přitom jediný, kdo může použít voice chat. Piloti si musí však dávat při startu pozor na auta před sebou.
Pokud se stane, že někdo ulije start následovaný penalizací hry a piloti za ním do něj narazí, nebude se závod restartovat.
Start 2. závodu:
Startuje se v opačném pořadí dle výsledku prvního závodu daného závodního dne. Technické podmínky jsou shodné jako při startu prvního závodu.
V případě, že hráč v prvním závodě nedojede (z jakéhokoli důvodu), bude v druhém závodě startovat z posledního místa.
10. Pravidla chování na trati
Doporučení pro jízdu podle pravidel fair play a případné podání protestu:
Po startu závodu si snažte ponechat dostatek místa v nájezdech do prvních zatáček tak, abyste byli schopni za soupeřem bezpečně dobrzdit a aby bylo možno projet úvodní zatáčky bez incidentů. Pamatujte, že v první zatáčce se závod nevyhrává.
Při předjíždění mějte vždy na zřeteli, že předjížděný není povinen ztrácet koncentraci kontrolou vaší pozice. Buďte si svým manévrem 100% jisti a neohrozte soupeře!
Při návratu na závodní dráhu po vyjetí mimo trať dbejte na bezpečnost a umožněte vozům těsně jedoucím za vámi bezpečné předjetí.
Pravidlo PIT LINE:
Při výjezdu z boxů se snažte dodržovat PIT LINE. Její přejetí sice nebude penalizováno, ale vždy dbejte na bezpečnost, abyste neohrozili projíždějící piloty!
U některých závodů bude po dobu závodu nastaveno povinné přezutí pneumatik v boxech. Dodržení této podmínky si hra hlídá sama. Povolené směsi pneumatik budou k zobrazení v informacích k závodu. U některých závodů bude nastaven povinný box. Do boxu je zakázán vjezd v posledním kole, toto porušení bude penalizováno 100s penalizací.
Pokud pilot způsobí incident, při kterém jiný pilot ztratí pozici (vytlačení soupeře mimo trať), je povinen počkat na poškozeného pilota a zařadit se za něj. To neplatí, pokud je zřejmé, že je jeho vůz poškozen.
Do boxu vjíždějte optimální rychlostí. Pokud do boxu zajíždí více pilotů, první určuje nájezdovou rychlost do boxu a druhý se musí přizpůsobit. Při vjezdu do boxů příliš vysokou rychlostí vás hra může vrátit na začátek boxové uličky.
Pokud se rozhodnete, ať už z jakéhokoliv důvodu, odstavit váš vůz, odstavte ho v boxech! Uděláte to tak, že při vjezdu do boxů stisknete tlačítko START. Nedodržení tohoto pravidla bude penalizováno!
Při bránění pozice je povoleno 1x změnit směr jízdy od nastaveného směru jízdy a následný pozvolný návrat zpět. Během manévru obrany pozice nesmí být ohrožen soupeřící pilot ani dojít k poškození vozidla soupeře. Stejně tak i při návratu do původní stopy. Vícenásobná změna stopy při bránění pozice je považována za nebezpečné počínání na trati a bude po podání protestu předmětem penalizace.
Trať je ohraničena z obou stran bílou čárou. Snažte se jí nepřejíždět více než dvěma koly vozu zároveň. Obrubníky a podobné zpevněné plochy jsou považovány za součást závodní dráhy. Jejich přejíždění bude upřesněno v informacích (detailech) o závodě na našich webových stránkách.
Letošní novinkou budou tzv. trestné body. V průběhu celého šampionátu vám mohou být uloženy trestné body a to například za nevhodné – nebezpečné chování na trati, za opakované porušování pravidel, za nevhodné – urážlivé vyjadřování atd.. Body mohou udělit pouze komisaři, kteří daný incident prošetří a vyhodnotí. Pokud vám budou v šampionátu uděleny tři trestné body, bude následovat vyloučení ze šampionátu.
11. Bodování
V letošním ročníku se jede několik závodních kategorií – Endurance, GT500, GT300, GT3, Touring Cars, GT2. Všechny tyto série budou bodovány stejně (viz. článek níže) Na konci šampionátu budou vyhlášeny jak vítězové jednotlivých kategorií, tak celkový vítěz Playstation® GT-CUPu 2014.
Bude použit nový systém bodování. Bodování bude závislé na počtu účastníků v daném závodě. Vítěz závodu dostane tolik bodů, kolik účastníků pojede závod. Pokud závodník nedojede závod a to z jakéhokoli důvodu (dobrovolně odstoupí, bude odpojen hrou.), nebude bodově ohodnocen! Ostatních pilotů se to bodově nijak nedotkne. V případě odpojení či odstoupení závodníka v prvním závodě závodního večera, bude pilot posunut na startu druhého závodu na konec startovního pole své skupiny. Pokud pilot nestihne dojet v časovém limitu, bude bodován, jakoby dojel na posledním místě. V případě nedojetí několika pilotů v časovém limitu se pořadí určí dle počtu odjetých kol a pozice na trati. Musí zde však být zřejmý úmysl závod dojet.
Příklady bodování: pojede 37 lidí. Vítěz dostane 37 bodů, druhý 36, poslední obdrží 1 bod. Další závod pojede 26 lidí. Vítěz obdrží 26 bodů, druhý 25 bodů, poslední opět 1 bod. V případě, že jeden pilot nedojede, tak předposlední dostane 2 body.
Bodování v případě startu pilotů na tzv. divokou kartu (DK): Aby nedocházelo k tzv. „krádežím“ bodů pravidelných účastníků CUPu, bude pilot DK bodově ohodnocen stejně jako pilot, který se v závodě umístil za ním.
Příklad: do závodu se přihlásí 29 pravidelných či řádně přihlášených pilotů. K nim přibude 1 pilot DK. Celkem je tedy 30 pilotů. Bodování ale bude provedeno tak, jako by se pilot DK závodu nezúčastnil. Tzn.: vítěz dostane 29 bodů, druhý 28, poslední dostane 1 bod. Pilot DK sice umístí např. na 15 místě, avšak piloti, kteří dojeli za ním, se posunou o jednu příčku výše. Takto se na 15 místě ocitne pilot pravidelně se účastnící a pilot DK. Oba tedy obdrží 15 bodů. Piloti za ním 14, 13 až 1 bod. Tím se zabrání tzv. „krádeži“ bodů.
Na konci šampionátu se každému pilotovi budou škrtat 4 nejhůře zajeté závody ( je jedno jestli to bylo v prvním delším závodě nebo ve druhém sprintu) .
12. Penalizace
Hra nám bohužel poskytuje pouze omezenou možnost kontrolovat dodržování fair play a pravidel „čisté“ jízdy. Systém po-závodních penalizací nám pomáhá udržet vysokou úroveň závodů pod záštitou teamu gt-racing.cz.
Každý pilot má právo podat protest či žádost na prošetření závodního nebo jiného incidentu souvisejícího s daným závodem a jeho osobou a to pomocí klasického komentáře na stránce webu daného závodu. Při podání protestu napíše zadavatel stížnosti na koho je protest podáván, ve kterém závodě a ve kterém kole se sporná situace odehrála. Zároveň popíše incident či důvod podání protestu svými slovy. Lhůta na podání protestu či žádosti vyprší vždy 48 hodin po ukončení závodu. Předem určení komisaři žádosti prošetří a případně udělí penalizace. Každý prokázaný prohřešek bude penalizován zvlášť!
Nebude penalizováno přejetí bílé čáry více než dvěma koly zároveň při využití široké únikové zóny či šikany co by řešení nastalých nebo nebezpečných situací během jízdy. Nesmí být zřejmý úmysl získat tím časovou či jinou výhodu, zejména při často opakovaném průjezdu stejnou únikovou zónou či šikanou.
Na některých tratích jsou součástí závodní dráhy různé zpevněné či vybetonované plochy, různá křížení variant závodní dráhy apod. V těchto případech bude možnost jejich přejíždění oznámena předem na webu v informacích nebo detailech daného závodu.
Penalizace budou udělovány vždy k právě ukončenému závodu a to tak, že se čas penalizace přičte k celkovému času pilota. Případný incident se bude řešit až po podání protestu jednotlivými piloty. Samotná komise nebude ze své vůle kontrolovat čistotu jízdy. Není v našich silách zde zmínit veškeré prohřešky či incidenty, které mohou být penalizovány.
Pro příklad zmíníme nejčastější incidenty – prohřešky a jejich vysvětlení.
Opakované zkracování (katování) zatáček:
Je jasné, že ne vždy se pilot do zatáčky vejde, ale příliš časté katování bude penalizováno a to dle míry provinění (10-30s.)
Vytlačení soupeře z dráhy:
Kontakt s jiným vozidlem, díky čemuž se druhé vozidlo ocitne mimo trať. To platí i pro situace, kdy se druhé vozidlo ocitne mimo trať ne vlastní vinou, ale přitom nedojde k přímému kontaktu. ( 20s.)
Úmyslné vytlačení z dráhy nebo úmyslné poškození jiného vozu:
Jasné pravidlo. (1 trestný bod + odsun na konec startovního pole bez bodu.)
Nezařazení se za pilota, který byl vytlačen z tratě. Neplatí pro poškozená vozidla:
Pokud dojde k vytlačení vozidla z tratě, je viník povinen počkat na dané vozidlo a pustit ho před sebe. (20s.) To neplatí, pokud je vozidlo mimo trať poškozené. V tomto případě se jedná o vytlačení soupeře z tratě a poškození vozidla soupeře. (20s. + 20s za případné poškození)
Poškození jiného vozu vlastním vozidlem:
Situace, kdy dojde k poškození vozidla díky kontaktu s vlastním vozidlem (20s.)
Poškození jiného vozu následkem mnou způsobené situaci na trati:
Situace, kdy sice nedojde k přímému kontaktu s jiným vozidlem, ale poškození vozu nastane díky mnou vzniklé situaci – třeba úhybný manévr a následné poškození o hrazení (20s.)
Použití voicechatu i klasického chatu při závodech či při kvalifikaci:
Během kvalifikace i závodu je zakázáno používat voicechat i klasický chat. Všichni piloti si vypnout mikrofony. Výjimku má pouze admin. (10-30s. – dle četnosti použití + může být udělen i trestný bod)
Vícenásobná změna směru jízdy:
Při snaze sebrat slipstream za mnou jedoucímu soupeři je možné provést maximálně 1 prudký úhybný manévr a následný klidný návrat do své původní stopy. (5s.)
Opakované kontakty s jiným vozem:
Kontakty s jiným vozem patří k běžným situacím v automobilových závodech. Avšak příliš četné „oťukávání“ jiného vozu může být penalizováno. (10s.)
Jízda v protisměru:
Velmi nebezpečné chování. (trestný bod + odsun na konec startovního pole bez bodu. V případě kvalifikace trestný bod + start z posledního místa)
Ohrožení vozidel při výjezdu z pitu (snažte se dodržovat pit line):
Přejetí bílé či žluté čáry, která vás zavádí zpět na trať po výjezdu z boxů, nebude penalizováno. Snažte si ji však dodržovat. Maximálně dbejte na bezpečnost, abyste neohrozili právě projíždějící vozy. Pokud ohrozíte při výjezdu jiný vůz, bude to bráno jako nebezpečné počínání si na trati. Pokud dojde i k jeho poškození, penalizace se sčítá. (30s. + 20s. za případné poškození)
Ohrožení vozidel při návratu na trať:
Pokud se vracíte zpoza trati zpět na závodní dráhu, dbejte na maximální bezpečnost, abyste neohrozili právě projíždějící vozidla. Pokud dojde i k jeho poškození, penalizace se sčítá. (20s. + 20s. za případné poškození)
Nebezpečné předjíždění:
Situace, kdy je předjížděný pilot nucen náhle změnit směr jízdy nebo jízdní stopu bez vlastní vůle. Kdy hrozí poškození vozu či vozů. Při předjíždění mějte na paměti, že pilot před vámi nemusí ztrácet koncentraci sledováním vozů za sebou. Manévrem si vždy buďte jistí. ( 15s.)
Získání pozice nesportovním způsobem:
Většinou se jedná o situaci, kdy je vůz předjížděn po kontaktu s předjíždějícím vozem. Pokud k tomuto kontaktu dojte, předjížděný vůz je odstrčen a ztratí tím svou pozici, jedná se o získání pozice nesportovním způsobem.( 15s.)
Neodstavení vozu v boxech (opuštění lobby):
Pokud se pilot rozhodne nedokončit závod, tak buď své auto odstaví v boxech a nebo odejde ze závodu, ale musí zůstat v lobby, aby nás nezvaní návštěvníci nerušili. Pokud tomu tak neučiní, bude mu udělen 1 trestný bod.
Zajetí do boxů v posledním kole (u povinné zastávky v boxech či povinné výměny pneu):
Toto porušení bude penalizováno 100 s penalizací
Komise:
markoduno, Hanz77, Kapsic, Branoeso, Laktibrada, Toyripper
13. Handicap
Žádné umělé vytváření handicapu nebude aplikováno, do každého závodu piloti nastupují s jiným vozem, který je pro každého stejný.
14. Ceny
1. Místo
- Pohár za 1. místo
- Limited Edition GT6
- Vak na PS3 GT6
- Tričko GT6
- Cestovní taška
- GT6 Espézetka GT6
2. Místo
- Pohár za 2. místo
- Limited Edition GT6
- Cestovní taška GT6
- Espézetka GT6
3. Místo
- Pohár za 3. místo
- Limited Edition GT6
- Vak na PS3 GT6
- Espézetka GT6
Jeden vylosovaný s odjetou 80% účastí (17 závodů)
- Limited Edition GT6
- Vak na PS3 GT6
- Cestovní taška GT6
- Espézetka GT6
Dva vylosovaní s 80% účastí v sériích GT300 a GT500
- Tričko GT6
- Espézetka GT6
Dva vylosovaní s 80% účastí v sériích GT a Touring Car
- Tričko GT6
- Espézetka GT6
Jeden vylosovaný s odjetou 100% účastí 24h Endurance
- Vak na PS3 GT6
Ceny do této soutěže věnovala společnost PlayStation.cz
15. Historie změn
16.1.2014 – první vydání
16.1.2013 – korekce – založení místnosti, přihlášky, penalizací (PIT LINE), start závodu a kvalifikace
17.1.2014 – bodování (doplněn text o odečtu 2 nejhorších závodních večerů), start (doplněn detail startu druhého závodu), kalendář závodů – doplněny počty kol.
29.1.2014 – kvalifikace (doplněn počet kol pro kvalifikaci a možnost zajetí do boxů)
3.2.2014 – penalizace – doplnění zákazu použití klasického chatu a opuštění lobby.
10.2.2014 – Kalendář – doplněny detaily závodů
13.2.2014 – založení místnosti a kvalifikace – úprava
25.2.2014 – doplněna podmínka přihlášení
17.3.2014 – upraveny podmínky podávání protestů
19.3.2014 – Toyripper se stal novým komisařem
23.4.2014 – upraveny povolené pneumatiky v jednotlivých závodech
3.9.2014 – bodování – nebudou se škrtat 2 nejhorší závodní večery, ale 4 nejhůře zajeté závody.
Přihláška do letošního ročníku
Přihlášením souhlasíte s propozicemi tohoto CUPu
Všechna práva vyhrazena pořadateli CUPu.
Zápis do závodu již není možný.
Parse error: syntax error, unexpected end of file in /mnt/data/accounts/g/gtracingcz/data/www/gt-racing/www/wp-content/plugins/motor-sport-results/motor-sport-results.class.php(90) : eval()'d code on line 1
[tab:Ke komentářům][tab:END]
upraveny propozice v používání povolených pneumatik. Závod, kde se pojede s pneu závodní tvrdé, je možné v průběhu závodu (kvalifikace) vyměnit za závodní střední. Vždy se ale musí startovat na závodních tvrdých.
POZOR !!! PROHLÁŠENÍ SPONZORA !!!
NALEZNETE V SEKCI “ UPOZORNĚNÍ PS GT CUP 2014 !!!!
Jasná věc. Rozdělení do skupin proběhne v nadcházejících dvou skupinách. A rozdělení do skupin bude vypsáno v detailech závodu.
Zdravim pani,mohol by som sa este prihlasit..od dnes by som mohol jazdit GTcup s tym ze nepojdem asi 3 zavody pocas celeho sampionatu nakolko mi to casovo nevychadza v praci…dakujem..a ak ano do ktorej skupiny sa mam vecer hlasit…diki
Cituji ze svého prohlášení co je viz níže :
„Problém s pneumatikami – Pneumatiky pro daný závod zůstávají stejné tak, jak je napsáno v propozicích. Vzpomeňte minulý CUP, kdy jsme si při velké míře opotřebení museli počítat palivo. To je v GT6 již opraveno. Tak teď si budeme muset spočítat, na kolik kol se vyplatí zůstat na trati. V tomto zas tak moc velký problém nevidím. A pokud se stane, že to někam pošlu a auto rozbiji a v závodě skončím na posledním místě, tak pak mám šanci na reparát ve druhém – kratším závodě, kde budu startovat z prvního místa a závod je bodován stejně jako první. Na to se myslelo a bylo to tak i zamýšleno.“
tak to sem nepiš. Chytni Hanze za flígr, ať to opraví :-D
sranda
EDIT: koukám, že jsem to napsal pozdě ;-)
Musím upozornit na jednu maličkost, protože jsem si všiml, že přihláška do cupu už je uzavřena. A v pravidlech se píše, cituji :
Přihlášku do celého PlayStation® GT Cupu 2014 podávejte dle informací a požadavků uvedených na hlavní stránce našeho webu (www.gt-racing.cz). Odkaz bude potom uveden ZDE. Piloti se mohou přihlásit i v průběhu šampionátu. Nejdéle však do 15. 4. 2014. Přihlášky, které budou podány po daném termínu, nebudou akceptovány jako přihlášky do celého šampionátu.
Přihláška na každý jednotlivý závodní večer bude publikována na webu gt-racing.cz.
Šampionát se však neuzavře ostatním pilotům. Je zde možnost se přihlásit na tzv. Divokou Kartu. To znamená, že se kdykoli v průběhu šampionátu mohou přihlásit zájemci o účast v jednotlivých závodech Playstation® GT Cupu 2014. Jejich výsledky budou bodovány dle informací v článku č. 11 (Bodování) těchto propozic.
Tak by to asi chtělo opravit.
rozumím Osi, ale jak jsem tu teď nebyl, tak si nejsem jistý, zda speedy vůbec věděl, že je na něj podán protest.
Zatím to vše trochu drhne, ale věřím, že se to rozeběhne.
Jen z technického hlediska.
Markovo komentář mi připomíná, že musím opravit formulář pro zadání protestu.
Pak bych to viděl jenom na soukromou korespondenci mezi zúčastněnými. Ještě podotýkám, že na fóru je skryté fórum, právě pro řešení penalizací. Přístupová práva jsou dle letošních propozic – markoduno, Hanz77, Kapsic, Branoeso, Laktibrada, už odsamotného začátku šampionátu.
Dle mého názory by se měli řešit protesty jako minulý ročník. Tedy stranou, pouze s aktéry a bez zbytečných (n)emocí.