Upozornění – PS GT Cup
Pozor přesun termínu příštího závodu PlayStation® GT CUPu !!!
Tento závod se z důvodu příjezdu 14 ůčastníků domu z akce LAN 8 přesouvá na :
1.06.2014
Brands Hatch Grand Prix Circuit, Normální / poč.kol 30 / 13
Audi R8 LMS ultra ’12 – 450HP/1250kg
Tuning: Povolen, Pneu: Závodní:Tvrdé (Racing:Hard) – po pitu možná výměna za závodní střední (Racing:Medium), Opotřebení paliva a pneu: Velké
________________________________________________________________________________________
Prohlášení sponzora :
Dnes jsem dostal moc pěkný email od sponzora našeho PlayStation ® GT – CUP 2014 tak doufám že vás bude motivovat stejně tak jako motivoval mě.
Ahoj Honzo
Nejdříve bych ti chtěl poblahopřát k vašemu šampionátu, který pořádáš společně s týmem GT-Racing.cz. Je vidět, že jste na cupu a potažmo pravidlech velmi zapracovali a uspořádali jste šampionát, který určitě bude kvalitním přínosem pro všechny hráče.
Občas se podívám co se u Vás děje a jsem rád že je celá komunita tak pěkně živá. Líbí se mi jak samotná struktura šampionátu, tak i účast pilotů napříč komunitním spektrem této hry. Už na první pohled je vidět, že vás hra baví a že Vám přirostla k srdci. Pevně doufám, že se vám takto bude dařit i nadále.
Co mě ale naprosto učarovalo jsou vaše pravidelná osobní setkání, zejména vaše tzv.“lanky“. Něco jsem již o této akci slyšel, něčeho jsem se i dočetl a musím uznat, že vše vypadá velmi zajímavě. Posunuli jste hranici virtuálního hraní do reálného světa. Domnívám se, že se díky tomu stávají vaše závody zajímavější.
Držím palce a těším se na fotky závodníků, kteří získají ceny PlayStation
Jakub
S pozdravem/Kind regards
Jakub Holý
Marketing & PR Specialist PlayStation
Czech Republic, Slovakia and Hungary
________________________________________________________________________________________
Rozhodnutí organizátora a pořadatele:
„Když v motorsportu nejste první , jste poslední. Neexistuje žádná odměna za největší pokrok, za čas strávený ve větrném tunelu nebo nejlepší party v paddocku. Počítá se jenom vítězství . Když to poděláte, tak to poděláte. Ovšem když zaváháte na začátku sezony, ve většině forem motorsportu to můžete napravit v dalším závodě.“
Na začátku před námi stála nová sezóna a také nová verze hry Gran Turismo. Dal jsem kolem sebe dohromady pár lidí ( Majkl- testy tratí a výběr aut, Markoduno a Kuba98 – propozice penalizace, Toyripper a Osi – IT poradci ) a samozřejmě jsme se toho ujali. Byla by škoda nechat padnout už tak zajetý celoroční šampionát, který ( a to se nebojím říci ) je nejprestižnější mezinárodní akcí roku v komunitě hráčů Gran Turismo u nás . Z předchozích ročníků jsme měli mnoho odzkoušených variant jak šampionát udělat. V potaz jsme vzali i zpětnou vazbu od vás hráčů, aby jsme šampionát zatraktivnili. Což jsem si myslel že se povedlo. Ale pak po přípravných závodech se objevilo spousta ALE. Tak a teď stojím před docela těžkým rozhodnutím . Pojedeme na light damage? Co s lagy ve hře? Co se závodními gumami, když po zajetí do boxů jsou o 2 s pomalejší? Co se stane, když pojedeme na light damage? Přibude práce komisařům? Co se stane, když pojedeme heavy damage? Ubude pilotů v šampionátu? Tohle všechno jsou otázky, které mi běhali hlavou celý týden. A nakonec jsem se rozhodl. Tomuto šampionátu jsem věnoval už tři měsíce svého času , svých peněz a využil jsem i své kontakty k tomu, aby CUP zůstal co nejprestižnější záležitostí. A tou taky zůstane. Obětoval jsem tomu já (a ne jenom já) spoustu času a proto vás žádám o shovívavost a berte mé rozhodnutí takové jaké je. To co nám hra připravila víme všichni.
Pojedeme Heavy damage – S tím, že místnosti se budou zakládat jenom pro přátele tak jak bylo ze začátku vypsáno v propozicích. Po vypadnutí jakéhokoliv pilota v průběhu závodního večera bude mít admin za povinnost přeložit místnost pro zbývající počet lidí ve skupině. Zamezí se tím nežádoucím lagům ze strany nezvaných příchozích. Skupiny pro závodní večer se budou zakládat v tomto složení : 1.skupina – 10 pilotů, 2. skupina – 10 pilotů, 3. skupina – 13 pilotů. Omezí se tak možnost kontaktů (lagům) v první a druhé skupině, kde se jede dost na krev a kde se honí každý bod. Jelikož vyjádření na fóru jsem četl pouze 3 pro light damage a dvě pro heavy, tak mi z toho vyplívá, že spousta lidí se k tomu nevyjádřila a ani se vyjádřit nechce nebo je jim to jedno. Pár názorů zaznělo jako jet light damage a když někdo lagne, podá se protest s tím, že podávající upne video na youtube a oznámí komisařům, že to byl lag. Ti pak video shlédnou a vyhodnotí situaci. Nebo jakmile dojde k poškození jiného vozu, podá se protest a předělají se penalizace a bude následovat velice tvrdý trest např. 120s v závodě nebo průjezd boxy v příštím závodě. Vše toto jsem zvažoval a vyšlo my z toho, že by přibylo takové práce pro komisaře, že by jsme se penalizací mohli dočkat až tak na začátku dalšího závodu. Nehledě na to, že komisaři tuto práci dělají pod vedením Marka dobrovolně a nevím, zda-li by tento nápor protestů ustáli vyhodnotit. Výsledky a penalizace máme v tomto CUPu nastaveny jako na vysokou prioritu. A chceme je mít vyhodnoceny nejdéle do 4 dnů po odjetí závodu. Dále jsou ty tvrdé tresty. Tím by jsme asi také odradili spoustu pilotů, kdybychom jim ve dvou závodech za sebou dali tvrdý trest, tak si myslím, že by také odešli. S tvrdými tresty by jsme museli přepracovat celé propozice, které jsou do teď nastaveny. Což bylo do 5 pracovních dnů nemožné. Argumentů proti heavy damage jsem slyšel dost. To samé jsem ale slyšel i o light damage (není důvod potom jezdit čistě a dávat si pozor, vše vyřeší protest, je to nuda jezdit light nemám důvod se zlepšovat natož něco trénovat před závodem, light za chvíli omrzí a za čtvrt roku to ani jezdit nebudu, atd.). Ty to argumenty byly pro mne asi ty nejdůležitější. Bylo to těžké rozhodnutí, ale přesto si myslím že light damage by akorát uškodilo atraktivitě šampionátu. Laťka předchozích ročníků je nastavena vysoko a vysoko ji chceme také udržet! Myslím si, že jsme dost vyspělí piloti a umíme jezdit hlavou, takže se i s tímto problémem dokážeme vypořádat.
Problém s pneumatikami – Pneumatiky pro daný závod zůstávají stejné tak, jak je napsáno v propozicích. Vzpomeňte minulý CUP, kdy jsme si při velké míře opotřebení museli počítat palivo. To je v GT6 již opraveno. Tak teď si budeme muset spočítat, na kolik kol se vyplatí zůstat na trati. V tomto zas tak moc velký problém nevidím. A pokud se stane, že to někam pošlu a auto rozbiji a v závodě skončím na posledním místě, tak pak mám šanci na reparát ve druhém – kratším závodě, kde budu startovat z prvního místa a závod je bodován stejně jako první. Na to se myslelo a bylo to tak i zamýšleno.
Problém z kvalifikací – Kvalifikaci pojedeme tak, jako jsme ji zajeli v posledním přípravném závodě. Při založení místnosti bude místnost založena na Trénink/Kvalifikace/Závod. Kvalifikace je nastavena na 10 min , závodit každý sám. Závod je nastaven na 1 kolo. Pro zjištění výsledků je potřeba odjet to jedno nastavené kolo. Pak se zobrazí výsledky kvalifikace všem. Je to přehlednější a hned má každý k nahlédnutí svůj čas. Výjimku budou tvořit pouze závody „Endurance“, kde bude kvalifikace nastavena na 15.min.
Otázky kolem bodování – Bodovací systém je nový a nebyl použit v žádném z předchozích šampionátů. Z toho jsem měl ze začátku obavy, ale nakonec jsem rozhodl, že už ho nechám tak jak je v propozicích.
Slovo na konec :
Poškození – heavy damage,
Pneu – tak jak je stanoveno v propozicích
Kvalifikace – každý sám viz popis nahoře
Bodování – zachováme tak, jak je v propozicích
Toto je mé rozhodnutí ze strany organizátora a pořadatele Playstation RGT CUP 2014. Prosím všechny zúčastněné, aby toto rozhodnutí vzali v potaz. Rozhodování věřte nebylo lehké. Jede se o hodnotné ceny, tak nezapomeňme, že náš sponzor také chtěl, aby měl šampionát svou atraktivitu. Tím končím a uzavírám jakoukoliv diskuzi či debatu ohledně poškození, pneu, kvalifikace a bodování. Pokud budou mít někteří účastníci s tímto rozhodnutím nepřekonatelný problém, doporučuji jim zvážit svou účast v CUPu. Nerad bych se dočkal celoročního rýpání a nejapných poznámek ohledně systému závodů. Buď se s nedokonalostí hry a pravidly letošního CUPu smiřte a nebo se raději odhlaste. Nic není bez problémů a ani tento a ani ty minulé nebyly. Bylo by to hezké, ale PD nám v organizování takovýchto šampionátů moc prostoru nedává, nebo na to ani nepomýšlí, že by něco takového šlo udělat. Ale o tom by jsme mohli polemizovat a diskutovat zase dlouho. Na konec poprosím komisaře aby vše upravily v propozicích.
Za organizátorský team přeji hodně štěstí v závodech a na trati. Doufám, že se hře přizpůsobíme bez dalších obtíží a šampionát si pěkně užijeme.
Děkuji
Hanz.77
Aktualizováno!! Pozor přesun termínu závodu !!!!!!
vypadá to, že alespoň na něčem PD zapracoval. No…….uvidíme
Ano.Je to hezkě a potěši :) Ale jak řikaji zavodnici:“…dělam jen svoji práci…“ :) Ano přesně tak. Posledni zavod mě vypek hned v prvnim kole ,hned v prvni zatačce…Bylo mi pod psa.Nejel jsem ani druhy zavod prtž vztek přetrvaval…Ale v podstatě nebyl to ani vztek,spiš smiřeni se skutečnosti a chybama ve hře kterou si zapinam znovu a znovu a td. Škoda! Uteklo mi všechno na co jsem se připravoval a trenoval dlouhe dva tydny… Ale přiště se do te drahy stejně zakoůsnu a nic a nikomu se darovat nebude ;) Těšim se a doufam že mě ta hra ušetři zbytečneho zklamani. Good race!!!
Pozor aktualizováno!!!
Prohlášení sponzora!!!